Heb jij verborgen verleiders in je website?

Misschien ken je het gevoel: je hebt een prachtige website, maar tot je grote schrik gebeurt er eigenlijk niets. Je krijgt dramatisch weinig aanvragen, reacties en nieuwe klanten binnen via je site. Hoe kan dit? En hoe kun je zorgen voor verandering?

 

Succesvolle websites voldoen aan drie kenmerken

  1. Ze trekken de aandacht.
  2. Ze interesseren bezoekers met het aanbod.
  3. Ze prikkelen en verleiden bezoekers over te gaan tot aankoop.

Waarom lukt dit met jouw nieuwe website (nog) niet?

 

Het onbewuste brein is de baas

Bezoekers moeten worden geactiveerd om iets te kopen, en succesvolle websites doen dit met verborgen verleiders. Met technieken die inspelen op het onbewuste brein bereik je namelijk veel meer succes, omdat ongeveer 80% van je dagelijkse beslissingen daar wordt gemaakt.

Iedereen denkt bewust beslissingen te maken, maar eigenlijk houden je eigen hersenen je voor de gek. Je onbewuste brein geeft namelijk haar beslissingen door aan je bewuste brein, en je bewuste brein bedenkt vervolgens actief argumenten om de keuze te verantwoorden. Het is dus cruciaal om op je website het onbewuste brein te verleiden!

 

Succesvolle site dankzij consumentenpsychologie

De huidige marketingbranche zit onlogisch in elkaar. Het meeste geld wordt uitgegeven aan marketing die zich richt op het verleiden van het bewuste brein met feiten, cijfers en rationele argumenten. Maar eigenlijk is dit gericht aan dovemansoren.

Als je echt tot het brein wilt doordringen moet je het onbewuste brein weten te prikkelen, interesseren en overtuigen. Dit doe je door je te richten op de (onbewuste) behoeftes en verlangens die websitebezoekers hebben. Hoe je dat precies doet lees je in andere blogartikelen van ons. Hier een overzicht van slimme technieken die het onbewuste brein van websitebezoekers verleiden:

 

Verleid jouw website al het onbewuste brein?

Zeg eens eerlijk, richt jouw website zich al op het onbewuste brein van je websitebezoekers? Dit werkt niet alleen effectief op je website, maar in al je marketinguitingen. Aan jou de keuze…

Geplaatst in BLOG: Conversie tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*