3 redenen om te beginnen met conversietesten

Zonder dat je het beseft gooi je nu online omzet weg. Als je nog niet bezig bent met conversie-optimalisatie van je website, dan ligt er nog veel moois voor het oprapen. Door te starten met conversietesten ga je het maximale potentieel uit je site halen. Heb je geen ervaring met conversie-optimalisatie? Of ben je nog niet overtuigd over het effect van conversietesten op je site? Ik geef je 3 goede redenen waarom je moet starten met conversie-optimalisatie met behulp van conversietesten.

 

Reden 1

Het dwingt je om je site te analyseren

Als je conversietesten wilt gaan doen, moet je weten wát je wilt optimaliseren en testen. Hierdoor ben je genoodzaakt om je site kritisch en vanuit klantperspectief te analyseren. Als je hiervoor gaat zitten levert dit je een heleboel nuttige input en verbeterpunten op.

 

Reden 2

Je meet gedrag van websitebezoekers

online verleiden

Met conversietesten meet je daadwerkelijk gedrag van websitebezoekers, zonder dat zij dit zelf doorhebben. Ook is dit niet zichtbaar op de site. Hiermee verzamel je dus gouden informatie over het gedrag en koopargumenten van je bezoekers. Deze topdata kun je inzetten om je website én offline marketing te optimaliseren.

 

Reden 3

Elke site wordt winstgevender

Ben jij nu tevreden met het conversiepercentage van je website? Of heb je het gevoel dat er meer in zit? Ik weet 100% zeker dat zelfs goede sites nog veel beter kunnen scoren als ze starten met conversie-optimalisatie. Wanneer je conversietesten doet, zal je ervaren dat kleine aanpassingen aan je site kunnen zorgen voor (veel) meer bestellingen, leads of andere conversies die je wilt maken.

 

Conversie-optimalisatie met conversietesten

conversie website analyseEr zijn tientallen redenen om te kiezen voor conversie-optimalisatie met behulp van conversietesten. Het is de beste stap om te nemen als je meer online succes wilt behalen. Met conversie-optimalisatie creëer je namelijk een betere, gebruiksvriendelijke site voor je websitebezoekers en dit leidt tot meer online omzet voor jou. Een win-win-situatie!

Wil je hulp met het doen van een website-analyse of het uitvoeren van conversietesten? Wij verzorgen dit voor succesvolle bedrijven en bedrijven die succesvol willen worden. Als jij ook meer omzet uit je site wil halen, neem dan contact op om de mogelijkheden door te spreken: 053 – 432 48 30 of info[@]consumpsy.nl

 

Getagd met , , , ,
Geplaatst in BLOG: Conversie tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*