Tip voor goede doelen: nu toezeggen, later betalen

Voor goede doelen wordt het steeds lastiger om donaties binnen te halen. Er zijn ontzettend veel goede doelen en de recessie speelt natuurlijk ook mee. Toch is er een simpele techniek waarmee goede doelen toch meer donaties kunnen binnenhalen.

In een onderzoek van Anna Breman werd gekeken naar de reactie van mensen als ze worden gevraagd om een donatie voor het goede doel. De helft van de mensen vroeg ze of ze nu de donatie wilden doen. De andere helft vroeg ze of ze de donatie over een 2 maanden wilden doen. Wat bleek? Wanneer de donatie pas over 2 maanden gedaan zou worden, dan steeg het bedrag wat men wilde doneren met maar liefst 32%! Deze techniek is dus erg interessant voor goede doelen.

Getagd met , , , ,
Geplaatst in BLOG: Conversie tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>